اینترنت 5G چیست؟
نوشته شده توسط : narges

 

5G نسل پنجم شبکه تلفن همراه در جهان است. 5G بعد از بقیه نسل های خود استاندارد ارتباطی جدید در دنیای تلفن همراه است. فناوری 5G قابلیت‌های جدیدی دارد که قبلاً وجود نداشت. با این قابلیت های جدید می توانید کارهایی را انجام دهید که قبلا امکان پذیر نبودند! با شبکه ارتباطی نسل پنجم، همه و همه چیز را می توان متصل کرد. انسان ها، روبات ها، ماشین ها و حتی اشیا!

فناوری 5G سرعت باورنکردنی، تأخیر بسیار کم، شبکه قابل اطمینان تر، ظرفیت بیشتر، دسترسی بهتر و پایدارتر را به ارمغان می آورد و در نتیجه تجربه کاربری جدید و بی نقصی را به همراه دارد.

 با این سرعت و ویژگی های جذاب، در حال حاضر صنایع مختلف می توانند کارهایی را انجام دهند که با شبکه های ارتباطی فعلی انجام نمی شد. مثل ماشین های همیشه متصل به اینترنت و جراحی از راه دور!

سرعت فناوری 5G چقدر است؟

جذاب ترین بخش فناوری 5G سرعت آن است. چقدر جذاب آنقدر که می توانید یک فیلم ۲ ساعته با کیفیت فول اچ دی را در ۳.۵ ثانیه دانلود کنید! سرعت F5G قرار است فضایی باشد و یک تجربه رویایی را برای ما ایجاد کند.

 این شبکه به لطف فناوری پیشرفته به کار رفته در فرستنده ها و مودم های 5G قادر است سرعت دانلود 20 گیگابایت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد!

حداکثر سرعت اینترنت 5G

حداکثر سرعت دانلود در شبکه 5G تا 20 گیگابایت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود تا 10 گیگابایت در ثانیه خواهد بود. البته این سرعت شبکه 5G 5G است و سرعت نهایی به دست آمده توسط کاربران کمتر از این مقدار خواهد بود. مگر اینکه شبکه اختصاصی خود را داشته باشید.

فناوری 5G چه ویژگی هایی دارد؟

سرعت تنها ویژگی مهم یک شبکه ارتباطی نیست. سرعت بالا به تنهایی نمی تواند تجربه خوبی را برای شما فراهم کند. فرض کنید یک شبکه سرعت بالایی دارد اما مناطق تحت پوشش آن کم است یا تاخیر زیادی دارد! قطعا شبکه خوبی نخواهد بود. بنابراین بیایید سایر ویژگی های شبکه 5G را بررسی کنیم.

تاخیر 5G

تأخیر زمانی است که طول می کشد تا یک داده از مکانی به مکان دیگر برود. این زمان در شبکه فعلی و در شرایط عالی تا 50 میلی ثانیه می رسد، اما این مقدار برای فناوری 5G می تواند تا 1 میلی ثانیه کاهش یابد!

 تأخیر کم در صنعت و پزشکی بسیار مهم است. اتومبیل های خودران و جراحی از راه دور نمونه های خوبی برای درک اهمیت تأخیر کم هستند.

پوشش فناوری 5G

با پیشرفت نسل های ارتباطات سیار، پوشش شبکه ها همیشه کاهش یافته است! زیرا شبکه جدید برای ارسال داده نیاز به یک آنتن جدید دارد و این باعث کندی توسعه یک فناوری جدید می شود. شبکه FiveG (5G) در حال حاضر از همین مشکل رنج می برد. از طرفی امواج شبکه 5G فرکانس بالا و طول موج کم دارند.

همین مسئله باعث می شود امواج 5G نتوانند از ساختمان های بلند و درختان عبور کنند. در نتیجه فرستنده های آن باید نزدیک به زمین نصب شوند. این محدودیت ها باعث شده تا پوشش شبکه 5G کمتر از نسل های قبلی باشد. چندین سال طول می کشد تا پوشش 5G به پوشش 5G برسد. در حال حاضر شهرهای بزرگ و پرجمعیت میزبان شبکه 5G هستند.

با نسل جدید چه می توان کرد؟

نسل های جدید فناوری همیشه کاربردهای جدیدی را به همراه دارند. 5G همچنین با تمام این امکانات و ویژگی های خارق العاده، درهای جدیدی را به روی صنایع باز کرده است.

کاربردهای فناوری 5G

  • دانلود و آپلود با سرعت بالا
  • ثبات بیشتر در ارسال و دریافت فایل
  • توسعه خودروهای خودران
  • امکان جراحی از راه دور
  • توسعه اشیاء itzent
  • برش شبکه
  • مصرف انرژی کمتر و کارآمدتر

این کیس ها بخش کوچکی از اپلیکیشن های جدید نسل پنجم ارتباطات سیار هستند. شاید یکی از مهمترین کاربردهای نسل پنجم اینترنت، توسعه اینترنت اشیا باشد. پیشرفت هایی که اینترنت اشیا در چند سال گذشته انجام داده است، پیش از این (5G) امکان پذیر نبود.

اینترنت 5G  در ایران

اینترنت 5G در کشور ما وجود ندارد اما جای نگرانی نیست

شما لازم است شرکتی را پیدا کنید که نیازهای شما به اینترنت را به درستی برطرف کند.

ماهانت ارائه دهنده اینترنت های پرسرعت خانگی با 20 سال سابقه کاری به شما تضمین می‌دهد که همواره اینترنت پرسرعت،بدون تاخیر،بدون قطعی و با پشتیبانی 24 ساعته ارائه دهد.

برای اطلاعات بیش‌تر و  خرید اینترنت وایرلس کلیک کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: